måndag 13 april 2009

Vilsen i Tokyo!

Idag började vi ruskigt tidigt, för vi skulle se världens största fiskmarknad. Fiskmarknaden var belamrad av människor, vita frigolit lådor, framsusandes minilastfordon och en massa firrar i alla möjliga storlekar.


Efter en tupplur begav jag mig ut på stan igen för att handla. Jag hittade affären direkt, trots att den var närmare en halvtimmes vandring ifrån vårt hotell. På vägen hem blev jag distraherad och befann mig plötsligt i för mig okända kvarter. Vissa hade i detta läget gripits av panik, andra hade dragit upp sin iPhone eller börjat kolla en karta. Men inte jag! Jag följer solen! Jag inser att jag går västerut av skuggans placering i förhållande till objektet som skapar skuggan. Hotellet vi bor på låg söderom affären. Äventyrslustan och nyfikenheten tar överhand, det går ingen direkt nöd på mig så jag börjar utforska. Till slut kommer jag till en lokaltrafiksstation som ligger söder om Elektric town, Akihabara. Jag är räddad!

Dagen avslutas med en shoppingrunda på Akihabara och en middag på den eminenta restaurangen Charcoal, som tidigare har bloggats om. Imorgon beger vi oss till bergen och staden Hida Takayama med dess vårfestival.

Antal steg i dag: 25073 st.

Christian signing out.

1 kommentar:

  1. Ta med er någon stor fisk hem är ni snälla.... Kan väl inte lukta så farligt? =)

    SvaraRadera